amir-aghaei

اسباب بازی، یک کالای لوکس؟

در این ویدئو سید امیر آقایی به یکی از مشکلات فرهنگی در حوزه اسباب‌بازی می‌‍پردازد. دبیر کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معتقد است که همچنان بسیاری از افراد اسباب‌بازی را یک کالای لوکس می‌دانند و جایگاه استفاده از اسباب‌بازی در نظام رشد مهارتی و تربیتی را نمی‌دانند و این نهاد وظیفه ی خود دانسته که گام‌هایی را در زمینه‌ی ترویج بازی و اسباب‌بازی بردارد و یکی از این قدم ها آگاهی رسانی درباره‌ی رده‌بندی سنی است.

با شکل‌گیری جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی توجه عموم مردم، مسوولان و برنامه‌ریزان به سوی این هنر – صنعت جلب شده است، تا آنجا که با گذشت پنج دوره از این رویداد فرهنگی، طراحی و تولید اسباب‌بازی ایرانی رشدی قابل توجه داشته است.
توجه به تعاملات بیشتر تولیدکنندگان و توزیع کنندگان، شکل‌گیری نشست‌ها وهمایش‌هایی با موضوع آسیب‌شناسی، توجه بیشتر به حوزه‌ی پژوهش، ترویج بازی و اسباب‌بازی و آموزش تاثیرات اسباب‌بازی بر مهارت‌های کودکان به عموم مردم، گام‌هایی است که طی این ‍۵ سال برداشته شده است.
توجه مدارس به شکل‌گیری اتاق‌های بازی یا استفاده از این ابزار برای آموزش دیگر دستاوردی است که طی این سال‌ها و به واسطه‌ی فعالیت قابل توجه دبیرخانه‌ی این جشنواره شکل گرفته است. با این نگاه است که هم‌اکنون انجمن‌‌های مختلفی در این حوزه شکل گرفته‌اند یا درحال راه‌اندازی هستند و فعالان این عرصه فضایی برای اشتراک افکار، نقدها و ‍پیشنهاداتشان دارند.
کیدتاکس با همکاری دبیرخانه‌ی پنجمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی در این فرصت به سراغ کارشناسان مختلف این حوزه رفته است و درباره‌ی راهکارهای ‍پیش‌رو، چالش‌های این صنعت و نیازمندی‌ها صحبت کرده است؛ چالش‌ها و رویکردهایی که توجه دیگر دستگاه‌ها و حتی خانواده‌ها را طلب می‌کند تا دستاوردهای جشنواره‌ی اسباب‌بازی ایران منجر به ایجادی صنعتی ملی ‍و فراملی شود.
در این ویدئو سید امیر آقایی به یکی از مشکلات فرهنگی در حوزه اسباب‌بازی می‌‍پردازد. دبیر کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معتقد است که همچنان بسیاری از افراد اسباب‌بازی را یک کالای لوکس می‌دانند و جایگاه استفاده از اسباب‌بازی در نظام رشد مهارتی و تربیتی را نمی‌دانند و این نهاد وظیفه ی خود دانسته که گام‌هایی را در زمینه‌ی ترویج بازی و اسباب‌بازی بردارد و یکی از این قدم ها آگاهی رسانی درباره‌ی رده‌بندی سنی است.

لینک کوتاه:

شاید این ها را نیز دوست داشته باشید

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *