hoseein-reza-soltani

تشکیل اتاق فکر اسباب بازی موضوع مهمی است

در این ویدئو حسین رضا سلطانی، مدیر عامل بازی سازان به نقش مهم جشنواره ملی اسباب بازی در برطرف کردن مشکلات این صنعت اشاره دارد. وی در ادامه به ضرورت حضور و برنامه ریزی سایر دستگاه ها در این زمینه می پردازد و تاکید می کند: اگر این نهادها به تاثیرات روانی اسباب بازی احاطه داشته باشند، این صنعت را جدی می گیرند.

تشکیل اتاق فکر اسباب بازی موضوع مهمی است
با شکل‌گیری جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی توجه عموم مردم، مسوولان و برنامه‌ریزان به سوی این هنر – صنعت جلب شده است، تا آنجا که با گذشت پنج دوره از این رویداد فرهنگی، طراحی و تولید اسباب‌بازی ایرانی رشدی قابل توجه داشته است.
توجه به تعاملات بیشتر تولیدکنندگان و توزیع کنندگان، شکل‌گیری نشست‌ها وهمایش‌هایی با موضوع آسیب‌شناسی، توجه بیشتر به حوزه‌ی پژوهش، ترویج بازی و اسباب‌بازی و آموزش تاثیرات اسباب‌بازی بر مهارت‌های کودکان به عموم مردم، گام‌هایی است که طی این ‍۵ سال برداشته شده است.
توجه مدارس به شکل‌گیری اتاق‌های بازی یا استفاده از این ابزار برای آموزش دیگر دستاوردی است که طی این سال‌ها و به واسطه‌ی فعالیت قابل توجه دبیرخانه‌ی این جشنواره شکل گرفته است. با این نگاه است که هم‌اکنون انجمن‌‌های مختلفی در این حوزه شکل گرفته‌اند یا درحال راه‌اندازی هستند و فعالان این عرصه فضایی برای اشتراک افکار، نقدها و ‍پیشنهاداتشان دارند.
کیدتاکس با همکاری دبیرخانه‌ی پنجمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی در این فرصت به سراغ کارشناسان مختلف این حوزه رفته است و درباره‌ی راهکارهای ‍پیش‌رو، چالش‌های این صنعت و نیازمندی‌ها صحبت کرده است؛ چالش‌ها و رویکردهایی که توجه دیگر دستگاه‌ها و حتی خانواده‌ها را طلب می‌کند تا دستاوردهای جشنواره‌ی اسباب‌بازی ایران منجر به ایجادی صنعتی ملی ‍و فراملی شود.
در این ویدئو حسین رضا سلطانی، مدیر عامل بازی سازان به نقش مهم جشنواره ملی اسباب بازی در برطرف کردن مشکلات این صنعت اشاره دارد. وی در ادامه به ضرورت حضور و برنامه ریزی سایر دستگاه‌ها در این زمینه می پردازد و تاکید می‌کند: اگر این نهادها به تاثیرات روانی اسباب‌بازی احاطه داشته باشند، این صنعت را جدی می‌گیرند.

لینک کوتاه: