۰۶

یک پیشنهاد برای مربیان کودک: کتاب «بازخوانی پائولو فریره: با تمرکز بر کودک و آموزش کودکان»

در این برنامه، سمیرا رستگارپور روزنامه‌نگار، در خلال معرفی یک کتاب، توضیح می‌دهد که چه‌طور می‌توان به بچه‌ها در بستر همین زندگی روزمره، آموزش‌هایی داد که در آینده به کار بیایند.

یکی از شایع‌ترین دغدغه‌ها و سوال‌های بسیاری از افرادی که با بچه‌ها به‌طور مستقیم سروکار دارند، اعم از مربیان، مراقبان و والدین کودکان و نوجوانان، این است که چه‌طور می‌شود که به بچه‌ها در زندگی، آموزش‌هایی داد که در آینده به کار بیایند؛ آموزش‌هایی در بستر همین زندگی روزمره.
کتاب «بازخوانی پائولو فریره: با تمرکز بر کودک و آموزش کودکان»، از سوی انتشارات “موسسه‌ی پژوهشی کودکان دنیا” با روایت ناصر یوسفی منتشر شده است. این اثر، مربوط به بررسی زندگی و آرای یکی از مهم‌ترین چهره‌های روانشناسی و تعلیم و تربیت است.
فریره، معتقد است که «آموزش در بستر زندگی» شکل می‌گیرد، چراکه یادگیری فرایندی منفک و مجزا از زندگی نیست: موضوع یادگیری باید از زندگی فرد سرچشمه بگیرد و یا بتواند سرچشمه‌ی زندگی را سرشار کند. آن‌چه از زندگی نشات نگیرد تهی است و کسی نمی‌تواند آن را بیاموزد یا به آن عمل کند. یادگیری زمانی رخ می‌دهد که با واقعیت‌های زندگی مخاطب هماهنگ باشد.
خواندن این کتاب را به عموم والدین، مربیان و معلمان پیشنهاد می‌کنیم.

لینک کوتاه: