آموزش مهارت مقابله با استرس به کودکان

آموزش مهارت مقابله با استرس به کودکان

توانایی مقابله با استرس یکی دیگر از مهارت‌های اساسی زندگی است. سعید بی‌نیاز، روان‌شناس و مدرس مهارت‌های زندگی، در ادامه‌ی مباحث مربوط به آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان در این ویدئو از راه‌های آموزش مهارت مقابله با استرس به کودکان می‌گوید.

استرس واکنشی به تغییر است و اگر متناسب با تغییر باشد عاملی برای ایجاد انگیزه است. اما اگر کودک ما بیش از حد استرس را تجربه می‌کند و در موقعیت‌های مختلف دچار استرس می‌شود به این معنی است که توانایی کنترل استرس خود را ندارد و باید مقابله با استرس را به عنوان یک مهارت بیاموزد.
البته به گفته‌ی بی‌نیاز برای کاهش استرس کودکان و آموزش این مهارت به آن‌ها پیش از هرچیز ما به عنوان والدین یا مراقبان کودک باید خودمان استرس‌زده نباشیم و بدانیم قلب آرام در بدن آرام است؛ چراکه کودکان از ما الگو می‌گیرند.
از سوی دیگر استرس بیش از حد آسیب‌زا است. از همین روی به‌کارگیری راه‌هایی ساده برای کنترل استرس مانند ریلکس کردن، پرسیدن درباره‌ی افکار یا تغییرات استرس‌زای کودکان، کمک به کودک برای واقع‌گرایانه فکر کردن به موضوعات، بررسی سود و زیان و… می‌تواند در آموزش مهارت مقابله با استرس و کنترل آن به کودکان کمک کند.
سعید بی‌نیاز، روان‌شناس، روزنامه‌نگار و مدرس مهارت‌های، در این ویدئو برخی از راه‌کارها و تکنیک‌های ساده‌ی کنترل و مقابله با استرس را آموزش می‌دهد.

این ویدئو برای استفاده‌ی والدین ناشنوا توسط مهسا تهذیبی به زبان اشاره ترجمه شده است.

مطالب مرتبط:


لینک کوتاه:

شاید این ها را نیز دوست داشته باشید