اهمیت بازی کردن پدران با کودکان

لزوم توجه پدران به بازی با کودکان

بسیاری از پدران در بازی کردن و نقش فعال داشتن در سال‌های نخستین زندگی کودکان خود با چالش‌های جدی روبه‌رو هستند. این درحالی‌ست که بازی پدران با کودکان نقش بسزایی در شکل‌گیری شخصیت و رشد آن‌ها دارد و از سوی یونیسف نیز توصیه شده است. در این ویدئو فرناز میری، روزنامه‌نگار، از اهمیت بازی کردن پدران با فرزندان می‌گوید.

بسیاری از پدران در بازی کردن و نقش فعال داشتن در سال‌های نخستین زندگی کودکان خود با چالش‌های جدی روبه‌رو هستند. این درحالی‌ست که بازی پدران با کودکان نقش بسزایی در شکل‌گیری شخصیت و رشد آن‌ها دارد و از سوی یونیسف نیز توصیه شده است.
صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) بازی با کودکان را به پدران توصیه کرده است تا آن‌ها نیز در فرآیند یادگیری عمیق در دوران خردسالی کودکان نقش داشته باشند.

بسیاری از پدرانی که از بازی کردن با کودکان‌شان خودداری می‌کنند، در حقیقت در سال‌های نخستین زندگی آن‌‌ها نقشی در فرآیند یادگیری عمیق کودکان ندارند.
همچنین بسیاری از پدران در بازی کردن و نقش فعال داشتن در سال‌های نخستین زندگی کودکان خود با چالش‌های جدی روبه‌رو هستند.

اما فراموش نکنیم آن‌چه مهم است لزوم توجه و بازی با کودکان از سوی پدران است! برهمین اساس باید سدهایی که پدران را از بازی کردن با کودکان بازمی‌دارد، شکسته شوند. در این زمینه باید تلاش کنیم موانعی که پدران را از فراهم کردن محیطی سودمند برای رشد کودکان خود شامل عشق، بازی، حمایت و مواد مغذی باز می‌دارد، از سر راه برداریم.
لازم نیست برای این نقش فعال کارهای پیچیده‌ای انجام داد. فعالتی‌های بسیار ساده‌ای مانند خواندن کتاب برای کودکان، قصه‌گویی، آواز خواندن، پیاده‌روی و بازی با از جمله کارهایی است که یک پدر می‌تواند با فرزندش انجام دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که در تعامل مثبت با پدران خود هستند، با پدران‌شان بیشتر ارتباط دارند و بازی می‌کنند از سلامت روانی، اعتماد به نفس و رضایت از زندگی بیشتری در طولانی مدت برخوردار خواهند بود.

محتوای این ویدئو برگرفته از مقاله‌‌ی « لزوم توجه پدران به بازی با کودکان» با ترجمه‌ی صفورا زواران حسینی است که در سایت کتابک به آدرس ketabak.org منتشر شده است.

 

مطالب مرتبط:

واکنش‌های اطمینان‌بخش نوزادان

روش‌هایی برای آموزش بخشش به کودکان!

هنگام بارداری برای جنین کتاب بخوانید!

لینک کوتاه:

شاید این ها را نیز دوست داشته باشید