بازی و سرگرمی14 ویدیو ها
راهنمایی برای والدین: اسباببازی مناسب برای بچهها چه ویژگیهایی دارد؟
همیشه در خرید اسباببازی، منفعل عمل میکنیم؛ اسباببازی فقط قرار نیست کودک را مشغول کند تا دست از سر والدین بردارد. در این ویدئو، زهرا آهویی، روزنامهنگار توصیههایی دربارهی انتخاب اسباببازی به والدین ارایه میکند.
بررسی محصولات فرهنگیهنری کودکان از منظر روانشناسی در گفتوگو با دکتر سهیل رحیمی
محصولات مختلفی که برای کودکان و نوجوانان تهیه میشود، همواره از منظر روانشناسی مورد انتقاد بوده؛ از کتاب تا اسباببازی، گاه تاثیرات مخرب داشته، مسالهای که با سهیل رحیمی، روانشناس کودک، دربارهی آن صحبت کردهایم.
چی بازی کنم باهاش؟ «راهنمای وقت گذراندن درست با بچهها»
رعایت چه نکاتی در بازی و گفتوگو و همراهی با بچهها مهم هستند؟
نکاتی برای انتخاب اسباببازیهای مناسب-قسمت اول
آزاده بیات، طراح و پژوهشگر حوزهی بازی و اسباببازی طی چندبرنامه تقسیمبندی این اسباببازیها و تعاریف آنها را با ما به اشتراک میگذارد تا بدانیم موقع خرید اسباب بازی باید به چه نکاتی توجه کنیم.
تولید اسباب بازی تاریخی: یک گام رو به جلو در صنعت اسباببازی
ر این ویدئو حامد میرزاحسینی، مدیر بازرگانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کمبود تولید بازیهای داخلی و بازتولید ایدههای خارجی اشاره دارد. او در ادامه به تولید کتاب - بازی در این مجموعه فرهنگی اشاره دارد.
اسباببازی، بازار پول و سرگرمی؛ گفتوگو با محسن رجبی
همین اسباببازی سادهای که در دست کودکان ماست، پشت صحنهای دارد که از طراحی و تولید تا توزیع و خرید را شامل میشود. دنیای اسباببازی گردشی است بزرگ که چند صنف و گروه را درگیر خود کرده. با محسن رجبی، تولیدکننده و عضو هیاتمدیرهی صنف اسباببازی دربارهی این جهان گفتوگو کردهایم.
اسباببازیها را با تعامل کارشناسان نجات میدهیم!
در این ویدئو علی هاشمی، تولیدکننده و توزیع کننده اسباببازی جایگاه اسباببازی را در امر توزیع این محصول دخیل میداند. این کارشناس معتقد است که جایگاه فرهنگی و شیوهی توزیع غیرحرفهای این محصول و عدم آگاهی برخی از فروشندگان از کاربرد اسباببازیها مانع افزایش تولید است. او ضمن اشاره به کارگروههایی که طی این سالها توسط جشنواره اسباببازی برپا شده است، تعامل دستندرکاران این حوزه را در حل مشکلات موجود مهم میداند.
هولوگرام چیست؟
هولوگرام در حقیقت شناسنامهی اسباببازیهاست و مخاطبان میتوانند با ارسال کد درج شده بر روی آن به سامانه پیامکی 300074010 از وضعیت مجوزدار بودن محصول اطمینان و به اطلاعاتی دربارهی آن دست پیدا کنند.
اسباب بازی، یک کالای لوکس؟
در این ویدئو سید امیر آقایی به یکی از مشکلات فرهنگی در حوزه اسباببازی میپردازد. دبیر کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معتقد است که همچنان بسیاری از افراد اسباببازی را یک کالای لوکس میدانند و جایگاه استفاده از اسباببازی در نظام رشد مهارتی و تربیتی را نمیدانند و این نهاد وظیفه ی خود دانسته که گامهایی را در زمینهی ترویج بازی و اسباببازی بردارد و یکی از این قدم ها آگاهی رسانی دربارهی ردهبندی سنی است.