ضرورت نظارت والدین بر استفاده از موبایل و تبلت

به عنوان یک والد تا چه اندازه بر استفاده‌ی کودکان‌تان از موبایل و تبلت و‌ اینترنت نظارت دارید؟

موبایل و تبلت طی پنج سال گذشته به یکی از اسباب‌بازی‌های ضروری کودکان تبدیل شده است. تا جایی که کودکانی از طبقات اجتماعی و اقتصادی مختلف دسترسی کاملی به این ابزار دارند. نکته آنجاست که برخی از این کودکان تنها به برخی برنامه‌های این ابزار دسترسی دارند، اما بعضی از کودکان با گوشی ها و تبلت های خود به رختخواب می‌روند.

در این بین است که کودک هوشمند امروز دسترسی کاملی به انواع اطلاعات دارد، اطلاعاتی که اگر در قالب فیلترینگ هم در اختیار او قرار نگیرد با استفاده از فیلترشکن‌ها به سادگی برای او قابل دسترس است. حال والدینی که نظارتی بر محتوای فضای مجازی ندارند یا برنامه‌ریزانی که از هوشمندی مخاطب خود غافل‌اند باید دنبال راهکاری بگردند. اما این راهکارها چیست؟ بعضی از والدین معتقدند که باید همواره بر استفاده ی کودکان از این ابزار کنترل کرد. برخی دیگر می‌گویند محدود کردن دسترسی شیوه ی مناسبی است. عده‌ای نیز راه‌اندازی اینترنت پاک را راهکاری برای جلوگیری از خطرات می‌دانند.

فاطمه جمال‌پور در این گزارش به سراغ برخی از والدین رفته و درباره‌ی این معضل با آن‌ها صحبت کرده‌است.

اگر شما هم به عنوان والدین یا مربیان با خردسالان و کودکانی در ارتباطید که به دلیل وابستگی شدید به این دست ابزارها ممکن است در معرض اطلاعات ناسالم و مخرب قرار بگیرند، تماشای این ویدئو و راهکارهای ارائه شده در آن می‌تواند آغازگر راهی ثمربخش برای شما باشد.

 

ویدئوهای مرتبط را ببینید:

کودکان اینستاگرامی؛ عروسک‌های شیشه‌ای!

آیا حق داریم عکس‌های کودکان را در فضای مجازی منتشر کنیم؟ / قسمت اول

آیا حق داریم عکس‌های کودکان را در فضای مجازی منتشر کنیم؟ / قسمت دوم

لینک کوتاه:

شاید این ها را نیز دوست داشته باشید