Mirzadeh

کودکان آموزش‌دیده محیط زیست را نجات خواهند داد / گفت‌وگو با حمیدرضا میرزاده

محیط زیست ایران هرروز اوضاع تلخ‌تری را تجربه می‌کند؛ بخشی از آن به لطف بی‌برنامگی مسوولان است و بخشی دیگر به مدد ناآگاهی مردم. با حمیدرضا میرزاده, روزنامه‌‌نگار و فعال محیط زیست درباره‌ی آموزش مسایل مربوط به محیط زیست برای کودکان و نوجوانان سخن گفته‌ایم.

کم‌آبی، بحران‌های مختلف زیست‌محیطی، از بین رفتن بسیاری از منابع طبیعی کشور، و چهره‌ی آثار طبیعی ایران به مرحله‌ای رسیده که گویی همه با محیط زیست دشمنی دارند؛ مگر می‌شود به محیطی که در آن زندگی می‌کنیم علاقه‌مند باشیم و این‌چنین دست به اتلاف آن بزنیم؟

بسیاری می‌گویند که در کنار بی‌برنامگی‌های مسوولان، زمین‌خواری و کوه‌خواری و … ناآگاهی مردم نیز در این زمینه دخیل است. محیط زیست ایران هرروز اوضاع تلخ‌تری را تجربه می‌کند؛ بخشی از آن به لطف مسوولان است و بخشی دیگر به مدد ناآگاهی مردم. با حمیدرضا میرزاده, روزنامه‌‌نگار و فعال محیط زیست درباره‌ی آموزش مسایل مربوط به محیط زیست برای کودکان و نوجوانان سخن گفته‌ایم.

این فعال محیط زیستی معتقد است که آموزش را باید از کودکان آغاز کرد، چراکه اثرگذاری آن از تمام گروه‌های سنی بیشتر است. میرزاده میهمان این برنامه‌ی “جهان کودک” درباره‌ی این حوزه سخن می‌گوید.

 

لینک کوتاه: