آموزش عذرخواهی کردن به کودکان!

آموزش عذرخواهی کردن به کودکان!

هر کودکی ممکن است مانند بسیاری از ما بزرگسالان گاهی اشتباه کند. ما به عنوان مراقبان یا والدین کودک وظیفه داریم به آن‌ها بیاموزیم چگونه از صمیم قلب بابت کار یا رفتار اشتباه عذرخواهی کنند و مسوولیت این اشتباه را بپذیرند. در این ویدئو فرناز میری، روزنامه‌نگار، راه‌هایی برای آموزش عذرخواهی کردن به کودکان را مطرح می‌کند.

در فرآیند عذرخواهی و پذیرش اشتباه آن‌چه اهمیت دارد این است که کودک‌تان را مجبور به عذرخواهی نکنید؛ بلکه به او بیاموزید چگونه این کار را از صمیم قلب انجام دهد.
به گفته‌ی کارشناسان آن‌چه مهم است، صرفاً به‌زبان آوردن کلماتی برای عذرخواهی نیست؛ بلکه یادگیری پذیرش مسوولیت اشتباه است.
کودکان در سنین پایین‌تر ممکن است در برابر عذرخواهی مقاومت کنند؛ چراکه معتقدند اشتباهی مرتکب نشده‌اند!
از طرفی آن‌ها به اطمینان خاطر نیاز دارند که حتی اگر رفتار بدی داشته‌اند، خودشان بد نیستند و هنوز هم پدر و مادر آن‌ها را دوست دارند.
شما والدین یا مراقبان کودک با تقسیم فرآیند عذرخواهی به چند مرحله، می‌توانید به فرزندتان کمک کنید که درک کند اعمالش چگونه بر دیگران تاثیر می‌گذارد؛ تا یاد بگیرد چه زمانی در رفتارش تجدید نظر و عذرخواهی کند.
فرناز میری، روزنامه‌نگار، در این ویدئو از راه‌هایی برای آموزش عذرخواهی کردن به کودکان می‌گوید.

محتوای این برنامه براساس مقاله‌ای با نام «چگونه از کودک‌تان بخواهید از صمیم قلب عذرخواهی کند؟» با ترجمه‌ی ترانه خداوردی تهیه شده که بر روی سایت ketabak.org قابل دسترسی است.

مطالب مرتبط:

لزوم توجه پدران به بازی با کودکان

روش‌هایی برای آموزش بخشش به کودکان!

 

لینک کوتاه:

شاید این ها را نیز دوست داشته باشید