hamed-mirza

تولید اسباب بازی تاریخی: یک گام رو به جلو در صنعت اسباب‌بازی

ر این ویدئو حامد میرزاحسینی، مدیر بازرگانی کانون ‍پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کمبود تولید بازی‌های داخلی و بازتولید ایده‌های خارجی اشاره دارد. او در ادامه به تولید کتاب‌ - بازی‌ در این مجموعه فرهنگی اشاره دارد.

با شکل‌گیری جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی توجه عموم مردم، مسوولان و برنامه‌ریزان به سوی این هنر – صنعت جلب شده است، تا آنجا که با گذشت پنج دوره از این رویداد فرهنگی، طراحی و تولید اسباب‌بازی ایرانی رشدی قابل توجه داشته است.
توجه به تعاملات بیشتر تولیدکنندگان و توزیع کنندگان، شکل‌گیری نشست‌ها وهمایش‌هایی با موضوع آسیب‌شناسی، توجه بیشتر به حوزه‌ی پژوهش، ترویج بازی و اسباب‌بازی و آموزش تاثیرات اسباب‌بازی بر مهارت‌های کودکان به عموم مردم، گام‌هایی است که طی این ۵ سال برداشته شده است.
توجه مدارس به شکل‌گیری اتاق‌های بازی یا استفاده از این ابزار برای آموزش دیگر دستاوردی است که طی این سال‌ها و به واسطه‌ی فعالیت قابل توجه دبیرخانه‌ی این جشنواره شکل گرفته است. با این نگاه است که هم‌اکنون انجمن‌‌های مختلفی در این حوزه شکل گرفته‌اند یا درحال راه‌اندازی هستند و فعالان این عرصه فضایی برای اشتراک افکار، نقدها و پیشنهاداتشان دارند.
کیدتاکس با همکاری دبیرخانه‌ی پنجمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی در این فرصت به سراغ کارشناسان مختلف این حوزه رفته است و درباره‌ی راهکارهای پیش‌رو، چالش‌های این صنعت و نیازمندی‌ها صحبت کرده است؛ چالش‌ها و رویکردهایی که توجه دیگر دستگاه‌ها و حتی خانواده‌ها را طلب می‌کند تا دستاوردهای جشنواره‌ی اسباب‌بازی ایران منجر به ایجادی صنعتی ملی و فراملی شود.

در این ویدئو حامد میرزاحسینی، مدیر بازرگانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کمبود تولید بازی‌های داخلی و بازتولید ایده‌های خارجی اشاره دارد. او در ادامه به تولید کتاب‌ – بازی‌ در این مجموعه فرهنگی اشاره دارد.

لینک کوتاه:

شاید این ها را نیز دوست داشته باشید