کودک آزاری و راه‌های مقابله با آن

کودک آزاری یک جرم عمومی است و شهروندان به عنوان ناظران عمومی باید نسبت به آن واکنش نشان دهند. مونیکا نادی، وکیل دادگستری و فعال حقوق کودک، در این ویدئو از راه‌های مقابله با کودک آزاری می‌گوید.

کودک ‌آزاری هر آزار جسمی، جنسی یا روانی است که به کودکان از طرف هر فردی وارد می‌‌شود و یک جرم عمومی است. یعنی هر فردی که کودک آزاری را مشاهده می‌کند می‌تواند آن‌را گزارش کند.

از سوی دیگر به گفته‌ی نادی کودک‌آزاری یک پدیده‌ی چند بعدی است. یعنی عوامل خیلی زیادی در بروز آن وجود دارند. مانند عوامل فرهنگی که باعث گسترش آن می‌شوند.

همه‌ی ما باید کودکان را به عنوان افراد مستقل صاحب حق به رسمیت بشناسیم. برهمین اساس نقش نظارتی شهروندان بر کودک آزاری به عنوان ناظران عمومی پررنگ می‌شود. نقشی که در کاهش، مبارزه و مقابله با کودک آزاری خیلی موثر است.

این وکیل دادگستری تاکید می‌کند اگر در همسایگی ما یا در خیابان و مترو و اتوبوس هرنوع کودک‌آزاری اتفاق می‌افتد باید نسبت به آن واکنش نشان دهیم و این جرم را به پلیس و مراجع قضایی چه به صورت شفاهی و چه کتبی گزارش کنیم. مراجع قضایی نیز ملزم به پیگیری هستند.

همچنین به گفته‌ی او مردم می‌توانند با شماره‌‌ی ۱۲۳ اورژانس اجتماعی برای گزارش کودک‌ آزاری تماس بگیرند و این شماره را به کودکان خود یاد بدهند.

مونیکا نادی، وکیل دادگستری و فعال حقوق کودک در این ویدئو از کودک آزاری و راه‌های مقابله با آن می‌گوید.

 

مطالب مرتبط:

حقوق کودکان در مطالعه!

یادداشتی درباره‌ی باید و نبایدهای انتشار عکس کودکان در اینترنت

لینک کوتاه:

شاید این ها را نیز دوست داشته باشید