نگاهی به آموزش کودکان سندروم دان

فرشاد رضایی نامدار روانشناس درباره‌ی تجربه‌ی خود در برخی مدارس ويژه‌ی کودکان استثنایی و بایدهای آموزش به این کودکان و نوجوانان سخن می‌گوید.

برخلاف تصور عمومی درباره‌ی کودکان مبتلا به سندرم دان، یک روانشناس معتقد است تقویت هوش هیجانی و عدم آموزش مهارت‌های اجتماعی سبب شده تا این دسته از کودکان کم‌توان تلقی شوند. دکتر فرشاد رضایی نامدار معتقد است ایزوله شدن این کودکان به دلیل کم بودن هوش آی‌کیو آن‌ها نیست. این مشاور درباره‌ی تجربه‌ی خود در برخی مدارس ویژه‌ی کودکان استثنایی و بایدهای آموزش به این کودکان و نوجوانان سخن می‌گوید.

او به تهمینه حدادی، خبرنگار، توضیح می‌دهد که اصلاح‌هایی مانند کم‌توان، معلول و … چه‌طور به دایره‌ی واژگان ما وارد شده، و کدام را باید استفاده کرد.

لینک کوتاه:

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *