اسباببازی، بازار پول و سرگرمی؛ گفتوگو با محسن رجبی
همین اسباببازی سادهای که در دست کودکان ماست، پشت صحنهای دارد که از طراحی و تولید تا توزیع و خرید را شامل میشود. دنیای اسباببازی گردشی است بزرگ که چند صنف و گروه را درگیر خود کرده. با محسن رجبی، تولیدکننده و عضو هیاتمدیرهی صنف اسباببازی دربارهی این جهان گفتوگو کردهایم.یکی از مهمترین حوزههای فرهنگی، اقتصادی و جتی امنیتی جهان کودک، دنیای اسباببازی است. اسباببازی و سرگرمی نیز در قرن حاضر در گوشهای دیگر از جهان روندی را آغاز کرده و به قول معروف، هالیوودی است برای خودش. سرمایهگذاریهای کلان مالی از یکسو، پروژههای اثرگذار فرهنگی از سویی دیگر، و کارکردهای گاه سیاسی این حوزه، کمکم اسباببازی را به یک مساله بدل کرده است. مسالهای که سود و زیان آن در گرو برنامهریزی و مدیریت بازار سرگرمی است.
مهندس محسن رجبی، که از تولیدکنندگان اسباببازی در ایران است، و در نهادهای صنفی این حوزه نیز فعال است، در این گفتوگو توضیح میدهد که وضعیت اسباببازی در ایران چهطور است، اسباببازی ایرانی چه رتبه و وضعیتی دارد، و در ادامه نیز گریزی میزند به ویژگیهای اسباببازیهای مناسب.