کودکان با نیازهای ویژه21 ویدیو ها
تجربهی خواندن با کودکان کمشنوا / (قسمت پنجم)
دکتر گیتا موللی، روانشناس و شنواییشناس، در پنجمین برنامه از تجربهی کتابخوانی و قصهگویی با کودکان کمشنوا دربارهی کتابخوانی برای نوزادان و شیرخواران ناشنوایی میگوید که مادران ناشنوا دارند.
آشنایی با مراکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
مراکز فراگیر کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه فعالیت میکنند. در این ویدئو طاهره بشیر، مربی کانون ضمن معرفی این مراکز دربارهی ویژگیهای مراکز فراگیر صحبت میکند.
چقدر دربارهی اوتیسم میدانیم؟
«داستان کای» فیلمی کوتاه دربارهی چالشهای زندگی با اوتیسم است که کمک میکند افراد یا خانوادههایی که به نوعی با اوتیسم درگیر یا در ارتباط هستند را بهتر درک کنیم.
پرواز کبکها، تئاتری با حضور نوجوانان کمتوان جسمیحرکتی
گوشهای از نمایش "پرواز کبکها" را میبینیم که بچههای با نیازهای ویژه در آن بازی کردهاند. این نمایش اسفند ۹۷ در تالار هنر تهران به روی صحنه رفته است.
نکاتی دربارهی صحبت با افراد کم شنوا و ناشنوا
اکثر کودکان و نوجوانانی که به دلیل کم شنوایی و ناشنوایی امکان ارتباط با دیگر افراد را ندارند در بزرگسالی دچار بحرانهایی در ایجاد روابط اجتماعی میشوند. از سویی خیلی از ما نیز در ارتباط با این افراد دچار مشکلاتی هستیم.
تجربهای از کار با کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه
طاهره بشیر سالهاست با بچههای ناشنوا و نابینا کار میکند. او یکی از مربیان فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و در این سالها تجربههایی از کار هنری با کودکان با نیازهای ویژه داشته است.
هدیهای مناسب برای کودکان مبتلا به اختلال سندروم دان
شاید خیلی از ما هدیههای مناسب برای کودکان و نوجوانانی مبتلا به اختلال سندروم دان هستند را نشناسیم . کتاب یکی از هدیه های مناسبی است که میتوان برای این دسته از مخاطبان تهیه کرد.
ما بچههای کمتوان جسمیحرکتی را از جامعه حذف کردهایم
حمید کیانیان مدتهاست که با گروه نمایشی "بچههای باران" متشکل از هنرمندانی با محدودیتهای جسمیحرکتی کار میکند. این گروه طی سالهای اخیر به شهرهای مختلف ایران سفر کرده و با اجرای نمایشهای متنوع تصویر کلیشهای ناتوانی و معلولیت را از بین بردهاند.
زبان اشاره؛ بهترین ابزار ارتباطی با کودک ناشنوا
به گفتهی سارا سیاوشی، زبانشناس، طبق دیدگاه رایج زبانشناختی در دنیای امروز، زبان اشاره در دسترسترین ابزار ارتباطی ناشنوایان و ارزش اجتماعی- ارتباطی آن برابر سایر زبانهاست. بنابراین بهترین ابزار برای آموزش و برقراری ارتباط با افراد ناشنوا زبان اشاره است.