بازی‌های مناسب برای کودکان ناشنوا

منابع و نهادهای در دسترس برای ناشنوایان

مدرسه‌ی ناشنوایان؛ آری یا خیر؟

زبان اشاره؛ بهترین ابزار ارتباطی با کودک ناشنوا

نکاتی درباره‌ی صحبت با افراد کم‌ شنوا و ناشنوا

انتخاب سردبیر

کودکان با نیازهای ویژه21 ویدیو ها

Young Authors and Artists Prize Day 20169 March 2016 – Belfast City Hall
7

نکاتی درباره‌ی صحبت با افراد کم‌ شنوا و ناشنوا

اکثر کودکان و نوجوانانی که به دلیل کم شنوایی و ناشنوایی امکان ارتباط با دیگر افراد را ندارند در بزرگسالی دچار بحران‌هایی در ایجاد روابط اجتماعی می‌شوند. از سویی خیلی از ما نیز در ارتباط با این افراد دچار مشکلاتی هستیم.

kianian
21

ما بچه‌های کم‌توان جسمی‌حرکتی را از جامعه حذف کرده‌ایم

حمید کیانیان مدت‌هاست که با گروه نمایشی "بچه‌های باران" متشکل از هنرمندانی با محدودیت‌های جسمی‌حرکتی کار می‌کند. این گروه طی سال‌های اخیر به شهرهای مختلف ایران سفر کرده و با اجرای نمایش‌های متنوع تصویر کلیشه‌ای ناتوانی و معلولیت را از بین برده‌اند.

nashen week 1
3

زبان اشاره؛ بهترین ابزار ارتباطی با کودک ناشنوا

به گفته‌ی سارا سیاوشی، زبان‌شناس، طبق دیدگاه رایج زبان‌شناختی در دنیای امروز، زبان اشاره‌ در دسترس‏‌ترین ابزار ارتباطی ناشنوایان و ارزش اجتماعی‌- ارتباطی آن برابر سایر زبان‎هاست. بنابراین بهترین ابزار برای آموزش و برقراری ارتباط با افراد ناشنوا زبان اشاره است.

Dr Rezaee
13

نگاهی به آموزش کودکان سندروم دان

فرشاد رضایی نامدار روانشناس درباره‌ی تجربه‌ی خود در برخی مدارس ويژه‌ی کودکان استثنایی و بایدهای آموزش به این کودکان و نوجوانان سخن می‌گوید.

۱
4

مدرسه‌ی ناشنوایان؛ آری یا خیر؟

مدرسه به عنوان یک محیط اجتماعی فقط برای یادگیری درس و تحصیل مهم نیست؛ بلکه محیطی برای شناخت هویت کودک است. زمانی‌که یک کودک ناشنوا در جمع کودکان ناشنوا بزرگ می‌شود به هویت ناشنوایی خود پی می‌برد و با اعتماد به نفس بیشتری فعالیت می‌کند.