کودکان با نیازهای ویژه21 ویدیو ها
نکاتی دربارهی صحبت با افراد کم شنوا و ناشنوا
اکثر کودکان و نوجوانانی که به دلیل کم شنوایی و ناشنوایی امکان ارتباط با دیگر افراد را ندارند در بزرگسالی دچار بحرانهایی در ایجاد روابط اجتماعی میشوند. از سویی خیلی از ما نیز در ارتباط با این افراد دچار مشکلاتی هستیم.
تجربهای از کار با کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه
طاهره بشیر سالهاست با بچههای ناشنوا و نابینا کار میکند. او یکی از مربیان فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و در این سالها تجربههایی از کار هنری با کودکان با نیازهای ویژه داشته است.
هدیهای مناسب برای کودکان مبتلا به اختلال سندروم دان
شاید خیلی از ما هدیههای مناسب برای کودکان و نوجوانانی مبتلا به اختلال سندروم دان هستند را نشناسیم . کتاب یکی از هدیه های مناسبی است که میتوان برای این دسته از مخاطبان تهیه کرد.
ما بچههای کمتوان جسمیحرکتی را از جامعه حذف کردهایم
حمید کیانیان مدتهاست که با گروه نمایشی "بچههای باران" متشکل از هنرمندانی با محدودیتهای جسمیحرکتی کار میکند. این گروه طی سالهای اخیر به شهرهای مختلف ایران سفر کرده و با اجرای نمایشهای متنوع تصویر کلیشهای ناتوانی و معلولیت را از بین بردهاند.
زبان اشاره؛ بهترین ابزار ارتباطی با کودک ناشنوا
به گفتهی سارا سیاوشی، زبانشناس، طبق دیدگاه رایج زبانشناختی در دنیای امروز، زبان اشاره در دسترسترین ابزار ارتباطی ناشنوایان و ارزش اجتماعی- ارتباطی آن برابر سایر زبانهاست. بنابراین بهترین ابزار برای آموزش و برقراری ارتباط با افراد ناشنوا زبان اشاره است.
نگاهی به آموزش کودکان سندروم دان
فرشاد رضایی نامدار روانشناس دربارهی تجربهی خود در برخی مدارس ويژهی کودکان استثنایی و بایدهای آموزش به این کودکان و نوجوانان سخن میگوید.
نقش خانواده در مهارتهای ارتباطی کودکان ناشنوا
چرا نقش اعضای خانواده و محیط اجتماعی مانند مدرسه و غیره برای یادگیری زبان اشاره و مهارتهای ارتباطی کودکان ناشنوا مهم است؟
اتفاقات شگفتانگیز رخ میدهد!
اوتیسم را بهتر بشناسیم!
مدرسهی ناشنوایان؛ آری یا خیر؟
مدرسه به عنوان یک محیط اجتماعی فقط برای یادگیری درس و تحصیل مهم نیست؛ بلکه محیطی برای شناخت هویت کودک است. زمانیکه یک کودک ناشنوا در جمع کودکان ناشنوا بزرگ میشود به هویت ناشنوایی خود پی میبرد و با اعتماد به نفس بیشتری فعالیت میکند.