کودکان با نیازهای ویژه21 ویدیو ها
آشنایی با مراکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
مراکز فراگیر کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه فعالیت میکنند. در این ویدئو طاهره بشیر، مربی کانون ضمن معرفی این مراکز دربارهی ویژگیهای مراکز فراگیر صحبت میکند.
آیا سندرم آسپرگر مرحله بعدی تکامل انسان است؟
در این ویدئو پروفسور تونی آتوود، روانشناس بالینی، از تجربهاش در شناخت سندرم آسپرگر و کمک به افرادی که نشانههایی از این سندرم را دارند میگوید.
اتفاقات شگفتانگیز رخ میدهد!
اوتیسم را بهتر بشناسیم!
بازیهای مناسب برای کودکان ناشنوا
دکتر عاطفه محمد جعفری، روانپزشک، با تاکید بر اهمیت بازی در بیان احساسات دورنی کودک دربارهی بازیهای مناسب کودکان ناشنوا و کمشنوا مانند نمایش عروسکی یا بازیهایی که تمرین نقشپذیری اجتماعی هستند صحبت میکند.
تجربهای از کار با کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه
طاهره بشیر سالهاست با بچههای ناشنوا و نابینا کار میکند. او یکی از مربیان فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و در این سالها تجربههایی از کار هنری با کودکان با نیازهای ویژه داشته است.
تجربهی خواندن با کودکان کمشنوا / (قسمت اول)
دکتر گیتا موللی، روانشناس و شنواییشناس در چند برنامه از تجربهی کتابخوانی و قصهگویی برای کودکان کمشنوا میگوید.
تجربهی خواندن با کودکان کمشنوا / (قسمت دوم)
دکتر گیتا موللی، روانشناس و شنواییشناس، در دومین برنامه از تجربهی کتابخوانی و قصهگویی با کودکان کمشنوا از کتابخوانی ویژهی نوزادان کمشنوا میگوید.
تجربهی خواندن با کودکان کمشنوا / (قسمت سوم)
دکتر گیتا موللی، روانشناس و شنواییشناس، در سومین برنامه از تجربهی کتابخوانی و قصهگویی با کودکان کمشنوا دربارهی کتابخوانی برای کودکان پیشدبستانی صحبت میکند.
تجربهی خواندن با کودکان کمشنوا / (قسمت پنجم)
دکتر گیتا موللی، روانشناس و شنواییشناس، در پنجمین برنامه از تجربهی کتابخوانی و قصهگویی با کودکان کمشنوا دربارهی کتابخوانی برای نوزادان و شیرخواران ناشنوایی میگوید که مادران ناشنوا دارند.