اهداف و نتایج آموزش فلسفه برای کودکان و نوجوانان در گفتوگو با محسن هجری
در دو دههی اخیر در ایران نیز بحث آموزش فلسفه برای کودکان و نوجوانان مانند غرب، مطرح شده و از سوی دستاندرکاران این حوزه جدی گرفته شده است. محسن هجری، نویسنده و منتقد ادبیات کودک و نوجوان دربارهی اهداف و کارکردهای فسلفه برای بچهها توضیح میدهد.در غرب از دههی شصت میلادی بحث آموزش فلسفه به کودکان و نوجوانان جدی شد، و از دو دهه قبل نیز در ایران این مساله مورد توجه نویسندگان و دستاندرکاران حوزههای فرهنگی کودکان و نوجوانان قرار گرفت.
فلسفهورزی و آموزش مسایل فلسفی به کودکان و نوجوانان به مدد روایت و ادبیات، مبحثی است که محسن هجری، داستاننویس و منتقد ادبیات کودک و نوجوان دربارهی آن سخن گفته است. میهمان این برنامهی “جهان کودک” ابتدا به تاریخچهی آموزش فلسفه برای بچهها گریزی میزند، و سپس توضیح میدهد که کارکردهای این مبحث چیست. او به روانشناسی کودک نیز اشاره میکند، و از این باب به تشریح کارکرد و اهداف این آموزش میپردازد.
کیف کردم با این وب سایت فوقالعاده
پایدار و سلامت باشین که برای کودکان قدم برمیدارین
عالی و عالی
همه چیز عالی
من دیزاینر کودک هستم و هر روز چک میکنم وب سایتتون رو.
بهترین رسانه کودک در ایران :-*
سپاس فراوان از جناب نوروزی عزیز که امکان این گفت وگو را فراهم کردند. امیدوارم که درادامه ی کار، این شبکه درکانون توجه مخاطبان قرار بگیرد.
مرسی از سایت خوبی که دارین .
من خودم تو مهد کار میکنم و به همه پیشنهاد میدم که تا جایی که امکان داره بچه ها رو مهد نبرین. چون واقعا رفتار با بچه ها وحشتناک هستش. لطفا از این سایتی که دارین فرهنگ سازی کنید برای مدیرانی که فقط به پول وادیم فکر میکنند نه کودکان معصوم . این یک دغدغه بزرگی هستش