بازی و سرگرمی24 ویدیو ها
اسباب بازی، یک کالای لوکس؟
در این ویدئو سید امیر آقایی به یکی از مشکلات فرهنگی در حوزه اسباببازی میپردازد. دبیر کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معتقد است که همچنان بسیاری از افراد اسباببازی را یک کالای لوکس میدانند و جایگاه استفاده از اسباببازی در نظام رشد مهارتی و تربیتی را نمیدانند و این نهاد وظیفه ی خود دانسته که گامهایی را در زمینهی ترویج بازی و اسباببازی بردارد و یکی از این قدم ها آگاهی رسانی دربارهی ردهبندی سنی است.
اسباببازی ایرانی، نیازمند معرفی و تبلیغات
در این ویدئو ویدا ملکی دبیر شورای نظارت بر اسباببازی ضمن اشاره به نقش کاربردی جشنواره اسباببازی در ایجاد آگاهی و شناخت عموم مردم دربارهی کاربرد اسباببازی، تبلیغات را یکی از راهکارهای شناخت اسباببازی با کیفیت ایران میداند. ملکی ضمن اشاره به زیبایی و کیفیت اسباببازی ایرانی و تصور غلط از تازهکار بودن این صنعت در ایران معتقد است عدم اطلاع رسانی دربارهی این محصولات آسیب بزرگی در این حوزه است.
اسباببازی، بازار پول و سرگرمی؛ گفتوگو با محسن رجبی
همین اسباببازی سادهای که در دست کودکان ماست، پشت صحنهای دارد که از طراحی و تولید تا توزیع و خرید را شامل میشود. دنیای اسباببازی گردشی است بزرگ که چند صنف و گروه را درگیر خود کرده. با محسن رجبی، تولیدکننده و عضو هیاتمدیرهی صنف اسباببازی دربارهی این جهان گفتوگو کردهایم.
اسباببازیها را با تعامل کارشناسان نجات میدهیم!
در این ویدئو علی هاشمی، تولیدکننده و توزیع کننده اسباببازی جایگاه اسباببازی را در امر توزیع این محصول دخیل میداند. این کارشناس معتقد است که جایگاه فرهنگی و شیوهی توزیع غیرحرفهای این محصول و عدم آگاهی برخی از فروشندگان از کاربرد اسباببازیها مانع افزایش تولید است. او ضمن اشاره به کارگروههایی که طی این سالها توسط جشنواره اسباببازی برپا شده است، تعامل دستندرکاران این حوزه را در حل مشکلات موجود مهم میداند.
بررسی محصولات فرهنگیهنری کودکان از منظر روانشناسی در گفتوگو با دکتر سهیل رحیمی
محصولات مختلفی که برای کودکان و نوجوانان تهیه میشود، همواره از منظر روانشناسی مورد انتقاد بوده؛ از کتاب تا اسباببازی، گاه تاثیرات مخرب داشته، مسالهای که با سهیل رحیمی، روانشناس کودک، دربارهی آن صحبت کردهایم.
تبلت رقیب جدی اسباببازی
در این ویدئو آزاده بیات، طراح و پژوهشگر حوزهی اسباببازی دربارهی تاثیرات موبایل و تبلت بر صنعت اسباببازی صحبت میکند. او اطلاعرسانی و آموزش را یکی از مهمترین مسوولیت نهادها میداند، چرا که معتقد است به دلیل کاربرد چندگانهی تبلت و گوشی خانوادهها در جریان آسیبهای مهارتی – حرکتی این ابزار نیستند و بدون اطلاع آن را جایگزین اسباببازی میکنند.
تشکیل اتاق فکر اسباب بازی موضوع مهمی است
در این ویدئو حسین رضا سلطانی، مدیر عامل بازی سازان به نقش مهم جشنواره ملی اسباب بازی در برطرف کردن مشکلات این صنعت اشاره دارد. وی در ادامه به ضرورت حضور و برنامه ریزی سایر دستگاه ها در این زمینه می پردازد و تاکید می کند: اگر این نهادها به تاثیرات روانی اسباب بازی احاطه داشته باشند، این صنعت را جدی می گیرند.
تولید اسباب بازی تاریخی: یک گام رو به جلو در صنعت اسباببازی
ر این ویدئو حامد میرزاحسینی، مدیر بازرگانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کمبود تولید بازیهای داخلی و بازتولید ایدههای خارجی اشاره دارد. او در ادامه به تولید کتاب - بازی در این مجموعه فرهنگی اشاره دارد.
در هنگام خرید عروسک باید به چه نکاتی دقت کنیم؟
در این ویدئو به چند نکتهی کاربردی در این زمینه اشاره شده است.