بازی‌های مناسب برای کودکان ناشنوا

منابع و نهادهای در دسترس برای ناشنوایان

مدرسه‌ی ناشنوایان؛ آری یا خیر؟

زبان اشاره؛ بهترین ابزار ارتباطی با کودک ناشنوا

نکاتی درباره‌ی صحبت با افراد کم‌ شنوا و ناشنوا

انتخاب سردبیر

کودکان با نیازهای ویژه21 ویدیو ها

۱
4

مدرسه‌ی ناشنوایان؛ آری یا خیر؟

مدرسه به عنوان یک محیط اجتماعی فقط برای یادگیری درس و تحصیل مهم نیست؛ بلکه محیطی برای شناخت هویت کودک است. زمانی‌که یک کودک ناشنوا در جمع کودکان ناشنوا بزرگ می‌شود به هویت ناشنوایی خود پی می‌برد و با اعتماد به نفس بیشتری فعالیت می‌کند.

k5zyvtnf
0

منابع و نهادهای در دسترس برای ناشنوایان

حدود دو کودک از هر هزار کودک با ناشنوایی به دنیا می‌آید. در این ویدیو سعی می‌کنیم نهادهای دولتی و غیردولتی مرتبط با ناشنوایان را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از طریق این نهادها با هویت، جامعه‌، فرهنگ و دنیای ناشنوایان آشنا شوید.

۳
18

بازی‌های مناسب برای کودکان ناشنوا

دکتر عاطفه محمد جعفری، روان‌پزشک، با تاکید بر اهمیت بازی در بیان احساسات دورنی کودک درباره‌ی بازی‌های مناسب کودکان ناشنوا و کم‌شنوا مانند نمایش عروسکی یا بازی‌هایی که تمرین نقش‌پذیری اجتماعی هستند صحبت می‌کند.

کم‌شنوایی کودکان
3

تجربه‌ی خواندن با کودکان کم‌شنوا / (قسمت چهارم)

دکتر گیتا موللی، روان‌شناس و شنوایی‌شناس، در چهارمین برنامه از تجربه‌‌ی کتاب‌خوانی و قصه‌گویی با کودکان کم‌شنوا درباره‌ی کتاب‌خوانی برای کودکان مدرسه رو و دارای توانایی خواندن و نوشتن صحبت می‌کند.