کودکان با نیازهای ویژه21 ویدیو ها
اتفاقات شگفتانگیز رخ میدهد!
اوتیسم را بهتر بشناسیم!
مدرسهی ناشنوایان؛ آری یا خیر؟
مدرسه به عنوان یک محیط اجتماعی فقط برای یادگیری درس و تحصیل مهم نیست؛ بلکه محیطی برای شناخت هویت کودک است. زمانیکه یک کودک ناشنوا در جمع کودکان ناشنوا بزرگ میشود به هویت ناشنوایی خود پی میبرد و با اعتماد به نفس بیشتری فعالیت میکند.
تجربهی خواندن با کودکان کمشنوا / (قسمت سوم)
دکتر گیتا موللی، روانشناس و شنواییشناس، در سومین برنامه از تجربهی کتابخوانی و قصهگویی با کودکان کمشنوا دربارهی کتابخوانی برای کودکان پیشدبستانی صحبت میکند.
چالشهای روحی کودکان ناشنوا و راههای پیشگیری
برخی از کودکان ناشنوا به دلیل مشکلات ارتباطی، هیجانی و شناختی دچار چالشهای روحی و روانی میشوند که پیامدهای مختلفی از جمله انزوا و گوشهگیری را برای آنها به دنبال دارد.
تجربهی خواندن با کودکان کمشنوا / (قسمت اول)
دکتر گیتا موللی، روانشناس و شنواییشناس در چند برنامه از تجربهی کتابخوانی و قصهگویی برای کودکان کمشنوا میگوید.
منابع و نهادهای در دسترس برای ناشنوایان
حدود دو کودک از هر هزار کودک با ناشنوایی به دنیا میآید. در این ویدیو سعی میکنیم نهادهای دولتی و غیردولتی مرتبط با ناشنوایان را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از طریق این نهادها با هویت، جامعه، فرهنگ و دنیای ناشنوایان آشنا شوید.
تجربهی خواندن با کودکان کمشنوا / (قسمت دوم)
دکتر گیتا موللی، روانشناس و شنواییشناس، در دومین برنامه از تجربهی کتابخوانی و قصهگویی با کودکان کمشنوا از کتابخوانی ویژهی نوزادان کمشنوا میگوید.
بازیهای مناسب برای کودکان ناشنوا
دکتر عاطفه محمد جعفری، روانپزشک، با تاکید بر اهمیت بازی در بیان احساسات دورنی کودک دربارهی بازیهای مناسب کودکان ناشنوا و کمشنوا مانند نمایش عروسکی یا بازیهایی که تمرین نقشپذیری اجتماعی هستند صحبت میکند.
تجربهی خواندن با کودکان کمشنوا / (قسمت چهارم)
دکتر گیتا موللی، روانشناس و شنواییشناس، در چهارمین برنامه از تجربهی کتابخوانی و قصهگویی با کودکان کمشنوا دربارهی کتابخوانی برای کودکان مدرسه رو و دارای توانایی خواندن و نوشتن صحبت میکند.