اجتماعی32 ویدیو ها
آیا حق داریم عکسهای کودکان را در فضای مجازی منتشر کنیم؟ / قسمت اول
ما چهقدر حق داریم از عکس کودکان در فضای مجازی استفاده کنیم؟ آیا اگر روزی کودک ما بزرگ شد، حق دارد به تصویری که ما از او در دنیای مجازی ساختهایم، معترض باشد؟
آیپد چه تاثیری روی دنیای کودکان و نوجوانان میگذارد؟
لیسا در این برنامهی تد اکس، تجربیاتش را از مواجههی فرزندانش با تکنولوژیهای ارتباطی جدید توصیف میکند.
اهداف و نتایج آموزش فلسفه برای کودکان و نوجوانان در گفتوگو با محسن هجری
در دو دههی اخیر در ایران نیز بحث آموزش فلسفه برای کودکان و نوجوانان مانند غرب، مطرح شده و از سوی دستاندرکاران این حوزه جدی گرفته شده است. محسن هجری، نویسنده و منتقد ادبیات کودک و نوجوان دربارهی اهداف و کارکردهای فسلفه برای بچهها توضیح میدهد.
آیا حق داریم عکسهای کودکان را در فضای مجازی منتشر کنیم؟ / قسمت دوم
ما چهقدر حق داریم از عکس کودکان در فضای مجازی استفاده کنیم؟ آیا اگر روزی کودک ما بزرگ شد، حق دارد به تصویری که ما از او در دنیای مجازی ساختهایم، معترض باشد؟ آیا ممکن نیست کسی از عکسهای بچهها سوءاستفاده کند؟
تجربهای از کار با کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه
طاهره بشیر سالهاست با بچههای ناشنوا و نابینا کار میکند. او یکی از مربیان فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و در این سالها تجربههایی از کار هنری با کودکان با نیازهای ویژه داشته است.
مدرسهی فرهنگ، مدرسهی شادی
گشت و گذاری در «مجموعهی آموزشی فرهنگ» و نگاهی به وضعیت تحصیل کودکان افغان
یک پیشنهاد برای مربیان کودک: کتاب «بازخوانی پائولو فریره: با تمرکز بر کودک و آموزش کودکان»
در این برنامه، سمیرا رستگارپور روزنامهنگار، در خلال معرفی یک کتاب، توضیح میدهد که چهطور میتوان به بچهها در بستر همین زندگی روزمره، آموزشهایی داد که در آینده به کار بیایند.
ما بچههای کمتوان جسمیحرکتی را از جامعه حذف کردهایم
حمید کیانیان مدتهاست که با گروه نمایشی "بچههای باران" متشکل از هنرمندانی با محدودیتهای جسمیحرکتی کار میکند. این گروه طی سالهای اخیر به شهرهای مختلف ایران سفر کرده و با اجرای نمایشهای متنوع تصویر کلیشهای ناتوانی و معلولیت را از بین بردهاند.
آیا تنبیه دانشآموزان در مدرسه قانونی است؟ / قسمت اول
آیا واقعا چوب معلم گل است؟ قانون دربارهی تنبیه دانشآموزان در مدارس چه میگوید؟